/Files/images/distantsyne_navchannya/4b990c33c54cb1f658f624fe33fa42fe_XL.jpg ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

/Files/images/reklami_anmats/7057.gif

/Files/images/distantsyne_navchannya/1188860.jpg Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. Зараз перед кожним вчителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання.

Як показують реалії нашого життя, технічний прогрес не стоїть на місці – він стрімко рветься вперед, незважаючи на всілякі перешкоди. Ось тепер з’явився у нас Інтернет, який своїми ділами перевернув всі існуючі поняття минулих років. Дійсно, розвиток системи Інтернету показав всім нам реалізацію багатьох проблем. До таких проблем ми можемо сміливо віднести ідею відкритої освіти. Така система навчання дає можливість багатьом учням відкрити для себе безліч інформаційних даних, які дають можливість значно скоротити процес засвоєння необхідної інформації.

/Files/images/distantsyne_navchannya/5e68e3f6239dd.jpeg Система відкритої освіти при допомозі використання існуючих засобів телекомунікацій, дає можливість залучити школяра до використання інформації, яка належить цілому світові. При чому, вона дозволяє молодій людині повністю реалізувати свої потенційні можливості. І, виходячи з існуючої ситуації, можна зробити висновок, що без такого підходу являється неможливим розвиток індивідуальності, а в загальних рисах – неможливість еволюції та розвитку суспільства.

Що таке дистанційне навчання?

Дистанційне навчання — це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

/Files/images/distantsyne_navchannya/ec0c1492798a12aff4378731183309a0.jpg Дистанційна школа – це звичайний загальноосвітній заклад, в якому кожен учень отримує знання відповідно до державної програми. Тут також є розклад уроків, контрольні роботи та різноманітні завдання. Проте на відміну від звичайної школи,у дистанційній дитина не прив’язана ані до місця навчання, ані до часу. Усі завдання учень виконує на власному комп’ютері та може це робити з будь-якої точки світу і в зручний для себе момент. Головне, мати доступ до інтернету..

Тепер можна зробити висновок, що одним з найбільш динамічно розвинутих напрямків доступної освіти будедистанційна освіта (ДО), яка буде давати можливість реалізувати такі принципи освіти:

  • Доступність до с існуючої системи навчання, яка включає подолання різних фізичних обмежень людини, та розширення аудиторії учнів.
  • Індивідуальний напрямок системи навчання, створення комфортних умов для учнів та викладачів, врахування індивідуальних психологічних особливостей учнів, таких як сприйняття, мислення та пам’яті, індивідуальний темп навчання.
  • Постійний розвиток інформаційної компетентності, навичок в роботі із сучасними засобами інформатики та телекомунікації.
  • Соціалізація процесу навчання, урахування особистісно-комунікативних особливостей учнів.

Мета дистанційного навчання

Мета дистанційного навчання — надати освітні послуги, застосовуючи у навчанні сучасні інформаційно-комунікаційні технології:

  • за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти
  • за програмами підготовки громадян до вступу у заклади освіти, підготовки іноземців та підвищення кваліфікації працівників.

Основні завдання дистанційного навчання

Основними завданнями дистанційного навчання в системі загальної середньої освіти буде наступне:

  • Індивідуалізація навчання.
  • Розширення можливостей доступу дітей та молоді до якісної освіти.
  • Забезпечення високої якості навчання учнів незалежно від місця їх перебування.
  • Значне підвищення ефективності навчальної діяльності учнів.
  • Забезпечення можливості учням більш глибоко вивчати обрані загальноосвітні предмети з використанням існуючих сучасних інформаційних технологій.
  • Надання можливості учням навчатися у тих педагогів, які спеціалізуються на викладанні конкретних дисциплін на поглибленому профільному рівні.
  • Створення додаткових можливостей для спілкування учнів з педагогами, а також у спілкуванні учнів між собою, в рамках активного творчого вивчення конкретної дисципліни.
  • Підвищення ефективності діяльності органів управління процесами освіти за рахунок можливості організувати дистанційний моніторинг.
  • Підвищення ефективності організації навчальних процесів за рахунок використання при викладанні дисциплін сучасних перспективних технологій.

Переваги дистанційної форми навчання

Система дистанційної освіти проводиться шляхом реалізації дистанційного навчання (ДН). Вперше у світі з’явилася альтернатива існуючій класно-урочній системі навчання.

Існує міф, що дистанційна освіта призначена для особливих дітей або для тих, хто має проблеми зі здоров’ям. Насправді, за твердженням самих учнів, такий спосіб навчання обирають ті, хто цінує вільний час. Не потрібно рано вставати, витрачати час на дорогу, гроші – на ремонт класу і підручники, нерви – на пристосування до колективу, ритму шкільного навчання, стресів та інших негативних проявів сучасної школи. У дистанційній школі учень витрачає на навчання близько трьох годин на день. Тож у нього з’являється чимало часу на власні хобі, відвідування спортивних секцій і спілкування з рідними та друзями.

/Files/images/distantsyne_navchannya/k_obyavleniyu_.jpg Ще однією перевагою дистанційної школи є програма навчання. І хоча вона за змістом не відрізняється від звичайної загальноосвітньої, форма подачі сучасніша та доступніша. Кожен урок – це унікальна розробка вчителя, яку він щороку допрацьовує. Тут є тематичні відео та аудіоматеріали, презентації, багато інтерактивних ігор та детальних ЗD-моделей. Учителі "Центру освіти "Оптіма" впевнені, що завдяки сучасним технологіям дітям набагато легше зрозуміти матеріал. Над розробкою уроків, завантаженням їх у систему та комфортним функціонуванням навчального сайту тут працюють понад 80 фахівців різного профілю.

Хто може навчатися дистанційно

Використання технологій дистанційного навчання зорієнтоване на такі категорії учнів (вихованців), як-от:

  • особи з особливими потребами;
  • обдаровані діти та молодь, які спроможні самостійно або прискорено опанувати навчальні програми;
  • особи, які проживають у географічно віддалених і важкодоступних до закладу освіти населених пунктах учні вечірніх шкіл, які за умовами праці перебувають тривалий час за межами населеного пункту, де розташований заклад освіти, та учні, які за сімейними обставинами (декретна відпустка тощо) не можуть систематично відвідувати школу;
  • особи, які бажають отримати додаткові знання паралельно з традиційним навчанням у середній школі;
  • особи, які готуються до вступу до вищих навчальних закладів
  • особи, які готуються до вступу до закладів вищої освіти громадяни України, які тимчасово або постійно проживають за кордоном.
  • .особи, які відбувають покарання у виправно-трудових закладах.
  • громадяни іноземних країн, які виявляють бажання отримати загальну середню освіту згідно українськими навчальними програмами.

Як відбувається процес навчання в дистанційній школі?

До дистанційної школи можна вступити на будь-якому етапі шкільної освіти –від першого до одинадцятого класу. Долучитися до процесу можливо в будь-який момент протягом навчального року. За винятком дев’ятого та одинадцятого класів – у випускні класи приймають лише до початку другого семестру. Після зарахування до школи учень отримує унікальний логін і пароль від власного кабінету на спеціальному сайті. Детальне і просте пояснення всього процесу навчання дитина отримує від класного керівника, а якщо виникають питання технічного характеру, завжди може звернутись до працівників технічного відділу.

/Files/images/distantsyne_navchannya/online.jpg Кожен урок закінчується контрольними запитаннями. Крім уроків, учень виконує тести, а також завдання, які надсилаєна перевірку вчителю. Це може бути усна відповідь, яку учень записує на відео, або ж письмова робота. Учитель перевіряє роботу, коментує її та оцінює. З поточних оцінок, як і у звичайній школі, виводиться тематична, а потім семестрова та річна. У разі виникнення питань, учень може у будь-який момент звернутися до вчителя онлайн. Школярів молодших класів має супроводжувати ще й тьютор –це може бути мама, бабуся, няня чи будь-яка інша людина, яка організовує процес навчання малюка, орієнтуючись на підказки вчителя.

Основні елементи дистанційної системи

Основними елементами дистанційної системи навчання є пов’язані єдиною методологією побудови та структурою зв’язків комплекти навчально-методичних матеріалів з різних дисциплін. Такі комплекти можна представити у наступних формах:

  • Дистанційні курси.
  • Інтерактивні навчальні ресурси.
  • Комплекти он-лайн уроків та навчальних фрагментів.
  • Віртуальні середовища навчально-практичної діяльності.
  • Електронні бібліотеки.
  • Електронні тренажери.
  • Електронні періодичні видання.
  • Електронні системи контролю та вимірювання результативності навчання.
  • Комп’ютерні засоби імітаційного моделювання.
  • Комп’ютерні демонстрації.

Такі комплекти необхідно розробляти на основі змісту державного освітнього стандарту по кожному предмету, а по своєму обсягу та складу змістове наповнення має бути достатнім або надлишковим для організації процесу з учнями, які будуть мати різну базову підготовку, різні стилі навчальної діяльності та різні навчальні навички.

Обов'язкові вимоги до організації процесу дистанційного навчання

Обов’язковими вимогами для організації процесу дистанційного навчання будуть насамперед:

  • технічні умови, куди будуть входити комп’ютерна техніка, програмне забезпечення з достатніми характеристиками, наявність доступу до мережі Інтернету.
  • кадрові вимоги. Наявність підготовлених педагогів відповідного рівня, інженерів та лаборантів.

Як відбувається процес соціалізації в дистанційній школі?

/Files/images/distantsyne_navchannya/unnamed.jpg З першого погляду може здатися, що в дитини на дистанційній формі навчання можуть виникнути комунікативні проблеми. Мовляв, з однокласниками не спілкується, проводить час лише за комп’ютером і "світу білого не бачить". Насправді, через вільний графік та відсутність перенавантаження, в учня з’являється більше вільного часу на відвідування різних гуртків, де і відбувається спілкування з однолітками.

До того ж, дистанційна школа "Центр освіти "Оптіма" регулярно влаштовує зустрічі учнів, проводить різноманітні спільні заходи та екскурсії. Загалом, головна філософія закладу – кожен учень є унікальною особистістю. А відтак, педагоги школи роблять все можливе для реалізації мрій та здібностей їхніх вихованців.

Дистанційна освіта: сучасний та доступний підхід до процесу навчання

Джерело інформації:

1. http://kerivnyk.info/scho-take-dystantsijne-navchannya

2. https://24tv.ua/education/distantsiyne_navchannya_v_shkoli_shho_tse_i_yak_pratsyuye_distantsiyna_osvita_v_ukrayini_n1188860

Кiлькiсть переглядiв: 623