ШКІЛЬНЕ САМОВРЯДУВАННЯ "ЗОРЯНА КРАЇНА"


Важливою складовою системи виховання учнів у Водяно-Лоринській школі є учнівська організація «Зоряна країна».

У Водяно-Лоринській школі створено дитячу організацію «Зоряни»:

  • «Велика Зоряна країна» (5—9 класи),
  • «Мала Зоряна країна» (1—4 класи).

Керує «Зорянами» -- зоряний старкід, що означає «зоряний хлопчик» (утворено від англійського слова «стар» – зірка), а класи – це зоряні екіпажі. Екіпажі носять назви планет Сонячної системи:

  • "Меркурій",
  • "Юпітер",
  • "Марс",
  • "Полярний",
  • "Сатурн",
  • "Венера",
  • "Сузір'я",
  • "Альтаїр".

Кожен екіпаж – це зірочка, яка запалює свої зірки на зіркому «табло».

Учнівське самоврядування є важливою частиною демократичних процесів, які відбуваються у школі. Учнівське самоврядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку самостійності, комунікабельності.

Діти є не спостерігачами життя, а його учасниками.

В центрі всієї системи – особистість.

Нашим девізом є гасло: «Запали свою зорю»

Кожен учень екіпажу має змогу проявити свою творчу особистість і запалити свою зорю.

Очолює «Зорян» зоряний старкід Шиян Людмила, яка обрана на загальних учнівських зборах. Кожен екіпаж обирав собі в класі старкіда на період, який становить від 1 місяця до 1 року. Це вирішено на засіданнях екіпажів. Зоряний старкід бере участь у плануванні виховної роботи в школі. Він разом із старкідами кожного екіпажу веде «бортовий журнал».

Робота учнівського самоврядування організовано планується по станціям – напрямкам:

  • «Мій край – моя історія»,
  • «Не спізнись» (бачити цікаве і прекрасне),
  • «Людина починається з добра»,
  • «В здоровому тілі – здоровий дух»,
  • «Кришталеві джерела».

Структура учнівського самоврядування:

В школі діють такі станції:

  • навчально-пізнавальна;
  • дисципліни і порядку;
  • культурно-пізнавальна;
  • санітарно-гігієнічна;
  • спортивна;
  • трудова;
  • загін «Милосердя»;
  • загін ОДД (організація дозвілля дітей)

Алгоритм дії: задумали – обговорили – спланували – виконали – підвели підсумок.

У зоряному екіпажі відповідно до станцій розподілено доручення:

  • бзоряний старкід
  • замісник старкіда
  • органавт – відповідальний за навчання
  • культорг
  • інформатор
  • санпост
  • фізорг
  • трудовик
  • оргкор – організатор корисних справ
  1. книголюби
  • волонтери
  • відповідальний за чергування..

Педагогічний колектив надає допомогу «Зоряній країні» стосовно згуртування шкільного колективу, розвитку активної особистості, формування її творчих здібностей. На педагогічній раді скоординовано діяльність «Зорян», дано їм рекомендації щодо вдосконалення роботи. Педагогічний колектив допомагає планувати, аналізувати та підсумовувати роботу.

Станція навчальна організовує взаємодопомогу у навчанні, організовує консультаційну допомогу з предметів, організовує проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів; щомісяця перевіряє щоденники і складає рейтингову таблицю успішності.

Станція Дисципліни і Порядку організовує чергування по школі, слідкує за дотриманням учнями дисципліни, організовує роботу з порушниками, щомісяця проводить засідання станції на яку запрошуються порушники, контроль за відвідуванням уроків.

Культурно-пізнавальна станція – організовує змістовне дозвілля, залучає учнів до підготовки та проведення творчих справ, заходів, розважальних програм, організовує проведення традиційних загально шкільних свят.

Санітарно–гігієнічна станція перевіряє дотримання санітарно- гігієнічних норм : чистота приміщень, охайний зовнішній вигляд, збереження підручників, організовує 1 раз на місяць рейди перевірок .

Спортивна станція організовує спортивні конкурси, змагання, пропагує здоровий спосіб життя, здійснює профілактичну роботу.

Трудова станція організовує прибирання території, днів «чистоти», суботників, акцій по благоустрою.

Загін «Милосердя» організовує допомогу малозабезпеченим дітям, дітям пришкільного інтернату, волонтерська допомога ветеранам, інвалідам, пенсіонерам, організовує благодійні акції, загально шкільні заходи.

ОДД – організація дозвілля в позаурочний час, на перервах з молодшими школярами, під час оздоровчого табору.

Педагогічним колективом спільно з старкідами, з наступним обговоренням вироблено Положення про заохочення та покарання.

Положення про заохочення та покарання

Учні, які добре вчаться, творчо виконують доручення, є зразком для інших дітей, відзначаються органами самоврядування, адміністрацією школи.

Види заохочення, до яких вдається школа:

  • виставка учнівських робіт (твори, вірші, малюнки);
  • подяка класним керівникам, вчителям – предметникам з записом у щоденник;
  • лист-подяка батькам;
  • грамота;
  • почесні звання ( кращий учень року, спортсмен, художник, поет …)

Види покарання, які застосовуються до учнів, що порушують Статут школи:

  • зауваження «Зорян».
  • виклик на засідання станції ДП, педагогічні ради, батьківський комітет.
  • обговорення поведінки на класних зборах, засіданнях станцій.
  • оголошення догани в усній або письмовій формі, запис зауважень у щоденник, запис порушників у бортовий журнал, журнал чергування
Кiлькiсть переглядiв: 461